Styrk underviserne
Når skole og underviserstab bliver ramt af reformer og politiske vinde.
– Så efterspørges det, at I ændrer og justerer jeres måde at løse opgaverne på.
Eller måske har I selv lyst til at forandre jeres måde at tænke læring og undervisning på.
Ud over at ønskerne – og kravene – til undervisningen ændrer sig, ændrer elevernes forventninger og behov sig også. Så både organisatorisk og helt ind i den enkelte undervisers praksis, bliver der kaldt på konkrete forandringer. Og det er svært, hvis man skal opfinde det hele alene.
Hos Go’Proces kender vi alt til tilpasning af undervisning og håndtering af studerende, kursister og elever. Vi tager de mange erfaringer med os på vores ”train the trainer – forløb”.
Hvilken forskel gør det?
Vi laver forløb, der er designet til dig og dine kolleger – og uanset jeres fag og uddannelsesinstitution, gør det en stor forskel at arbejde med:
- Læringsrum og metoder til nye inspirerende måder at undervise på
- Større overskud hos underviserne
- Større aktivitet hos eleverne
- Fælles begreber til underviserstaben, så forandringer i didaktikken ikke kun er den enkeltes ansvar
Vi laver forløb på alt fra 2 dage til 2 år.
En fyldt værktøjskasse
Et forløb på din skole giver underviserne en endnu større værktøjskasse fyldt med nye metoder til at:
- Forberede undervisningen på smarte og tidsbesparende måder
- Samarbejde med kollegaer om eleverne, så viden bruges på tværs
- Undervise med fokus på aktiv indlæring, så presset trækkes lidt væk fra underviseren
- Evaluere læring og metoder i samarbejde med eleverne – mens du arbejder
Vi klæder dig på til at gøre dine elever endnu mere aktive i undervisningen, og gør det lidt nemmere at være underviser.
Undervisere på skolebænken
Forløbet er tilpasset præcis den hverdag, I skal ud at agere i, men vi har særligt gode erfaringer med produktionsskoler, designskoler, ungdomsuddannelser, efterskole, og folkeskoler.
CASES
Kolding kommune
Fra 2012-2015 har Kolding kommune og Go’Proces samarbejdet om at efteruddanne ca. 120 lærere og pædagoger i designpædagogik, kreativitet og nytænkning i praksis, og kørt en separat og koncentreret indsats for omkring 60 medarbejdere på Lyshøjskolen.
Tidligere skolechef i Kolding kommune, Morten Kirk Jensen, har oplevet forandringen på nært hold:
“Med designtænkningen introducerer vi undervisere og elever til nye værktøjer. Det giver nuancerede resultater og bedre resultater”.
Produktionsskole i Århus
På en stor produktionsskole i Århus har Go’Proces kørt et forløb omkring fælles pædagogik og didaktik i 2016-2018. Forløbet var tilrettelagt, så det var muligt at tage eksamen og få papirer på kompetencerne.
Der blev både taget diplom og akademi eksamener.
Underviser på artist-linjen på gøglerskolen i Århus, Kjeld Friis, fortæller om sin oplevelse af sit forløb:
“Først og fremmest har det, for mig, givet et kæmpe løft i mit daglige arbejde at gennemgå dette uddannelsesforløb. Meget berigende! Det har belyst en masse af vores daglige udfordringer og givet nye spændende indspark til stor inspiration til fortsat udvikling af vores struktur og faglige udvikling. Det har været fantastisk at blive udfordret, både teoretisk og praksisnært”.
Birkholmvej 1
3540 Lynge
Email: info@goproces.dk
Tlf.: +45 87464040
CVR: 41280735