Skræddersyet forløb

Processer der kan mere

Når i har brug for hjælp til jeres specifikke udfordring, strategiske udvikling eller faglige kvalitetsløft

I vil f.eks. gerne være endnu bedre til at:

  • Lede mennesker i projekter – og sikre fremdrift 
  • Holde effektive møder med fokus og god stemning
  • Forebygge og håndtere konflikter og interessemodsætninger
  • Omsætte jeres strategi til daglig praksis
  • Udvikling af teams
  • Behandle apv / mtu

Kontakt

Har du spørgsmål til vores ydelser eller andet, er du altid velkommen til at kontakte chefkonsulent og ejer

Rikke Kajhøj
Tlf.: 40181872
Mail:  rikkekajhoj@goproces.dk.

Hvad kan et skræddersyet kursus fra go’ proces?

Vi tager afsæt i lige netop den situation, som i er i. Der er intet overflødigt, intet der ikke er relevant. Alt indhold refererer til jeres dagligdag og eksempler – og vi bruger cases og materiale fra jeres organisation.

Når du køber et skræddersyet forløb hos go’proces, får i lige præcis det, i har behov for og selv de mindste detaljer matcher jeres kontekst og udfordring.

Go’proces’ forløb er konfronterende og praksisnære. Det er vores erfaring, at netop den kombination er det, der skal til, for at sikre læring og adfærdsændring. Uden at miste fokus eller tabe medarbejdernes engagement i processen.

Et skræddersyet forløb betyder også, at i kan opbygge en efteruddannelse, der kan bestå af flere sideløbende processer. Eksempelvis:

  • Skal der være supervision, ledersparring eller coaching koblet op på forløbet undervejs?
  • Skal ledelsen have sparring undervejs?
  • Skal forløbet afvikles på jeres arbejdsplads – eller har i brug for at ”komme hjemmefra”?
  • Hvordan følger i op på anvendelse af det, som vi arbejder med på forløbet?

Hvordan kommer man i gang?

Når i vil undersøge, om et skræddersyet forløb er en mulighed for jer, arrangerer vi et møde mellem 1-2 konsulenter fra go’proces og de involverede hos jer.

Mødet varer et par timer, og på mødet afklarer vi jeres situation og behov – og om vi bordet rundt mener, at vi er et godt match.

Vi vil være interesserede i:

  • Hvordan situationen er hos jer lige nu og her?
  • Hvad er forhistorien?
  • Hvordan laver vi et forløb der er mest nyttigt for jer?
  • Hvad vil i gerne kunne efter forløbet?
  • Hvilke udfordringer og problemer bliver løst med forløbet? Og hvilke gør ikke?
  • Hvordan sikrer vi/ i afprøvning imellem kursusdagene
  • Hvordan måler og følger vi op på arbejdet under og efter forløbet?
  • Hvordan sikrer vi at forløbet er tæt koblet til strategi, ledelse og forretning?
  • Vi kommer 2 konsulenter til mødet med jer, fordi det kan give jer et indtryk af, hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. Når vi sender en konsulent til jer, har vedkommende et bagland i go’proces, der kan hjælpe, sparre og sikre at opgaven løses sikkert.

Hvis i vælger at gå i gang med et skræddersyet forløb, forbereder vi det i et tæt samarbejde. På den måde får vi integreret jeres kontekst, sprog og ambitionsniveau på dagene bedst muligt.

Hvordan følger vi op på forløbet undervejs?

Vi følger tæt op. Vi mailer, taler i telefon og mødes både online og fysisk. Vi gør alt det, der skal til for at udbytte og anvendelse kan sikres.

Efterhånden som vi bliver klogere – og det bliver vi undervejs, når vi lærer hinanden at kende – laver vi de tilretninger der skal til for at få det maksimale ud af forløbet.

Hvordan afslutter vi et skræddersyet forløb?

Selve forløbet afsluttes typisk med fremmøde fra øverste ledelse. Her præsenterer og drøfter i tanker, arbejdsprocesser og resultater. Det kan være der er gode ideer, der skal gives videre, det kan være at ledelsen er i direkte dialog om en strategisk satsning.

Uanset forløbets længde er en afslutning med øverste ledelse, en rigtig god måde at understrege og anerkende vigtigheden af forløbet, resultaterne og arbejdsindsatsen.

Det siger andre

“Vi tilegnede os viden om nye arbejdsredskaber, ift. at udvikle vante processer og fremme trivsel i personalegruppen. Der er blevet ryddet op i gamle processer og indført nye processer, eksempelvis ift. brug af IT.” 

Kontakt os

Vi glæder os til at høre fra dig, og svare på de spørgsmål du måtte have.

Artikler

Læs med i vores artikler og hent konklusioner, ideer og vores erfaringer omkring tidsaktuelle arbejdssituationer. Læs bl.a. om hvordan du undgår skyttegravs syndromet og om hvorfor nysgerrige medarbejdere er et aktiv.

Birkholmvej 1
3540 Lynge
Email: info@goproces.dk
Tlf.: +45 87464040
CVR: 41280735