Skræddersyet forløb

Processer der kan mere

Når I har brug for hjælp til en specifik udfordring, strategiske udvikling eller faglige kvalitetsløft

I vil fx gerne blive endnu bedre til at:

  • Lede mennesker i projekter – og sikre fremdrift 
  • Holde effektive møder med fokus og god stemning
  • Forebygge og håndtere konflikter og interessemodsætninger
  • Omsætte jeres strategi til daglig praksis
  • Udvikling af teams
  • Behandle APV / MTU

Kontakt

Har du spørgsmål til vores ydelser eller andet, er du altid velkommen til at kontakte chefkonsulent og ejer

Rikke Kajhøj
Tlf.: 40181872
Mail:  rikkekajhoj@goproces.dk.

Hvad kan et skræddersyet kursus fra Go’ Proces?

Vi tager afsæt i lige netop den situation, som I står i. Der er intet overflødigt, intet der ikke er relevant. Alt indhold refererer til jeres dagligdag– og vi bruger cases og materiale fra jeres organisation.

Når I køber et skræddersyet forløb hos Go’Proces, får I lige præcis det, I har behov for og selv de mindste detaljer matcher jeres kontekst og udfordring.

Vores forløb er konfronterende og praksisnært. Det er vores erfaring, at netop den kombination er det, der skal til, for at sikre læring og adfærdsændring. Uden at miste fokus eller tabe medarbejdernes engagement i processen.

Et skræddersyet forløb betyder også, at I kan opbygge en efteruddannelse, der kan bestå af flere sideløbende processer. Eksempelvis:

  • Skal der være supervision, ledersparring eller coaching koblet op på forløbet?
  • Skal ledelsen have sparring undervejs?
  • Skal forløbet afvikles på jeres arbejdsplads – eller har I brug for at ”komme hjemmefra”?
  • Hvordan følger I op på anvendelse af det, som vi arbejder med på forløbet?

Hvordan kommer vi i gang?

Når I vil undersøge, om et skræddersyet forløb er noget for jer, arrangerer vi et møde mellem 1-2 konsulenter fra Go’Proces og de involverede hos jer.

Mødet varer et par timer, og på mødet afklarer vi jeres situation og behov – og om vi bordet rundt synes, at vi er et godt match.

Vi vil være interesserede i:

  • Hvordan situationen er hos jer lige nu og her?
  • Hvad er forhistorien?
  • Hvordan laver vi et forløb, der skaber størst mulig værdi for jer?
  • Hvad vil I gerne kunne efter forløbet?
  • Hvilke udfordringer og problemer bliver løst med forløbet? Og hvilke gør ikke?
  • Hvordan sikrer vi/ I afprøvning imellem kursusdagene
  • Hvordan måler og følger vi op på arbejdet under og efter forløbet?
  • Hvordan sikrer vi, at forløbet er tæt koblet til strategi, ledelse og forretning?

Vi kommer 2 konsulenter til mødet med jer, fordi det kan give jer et indtryk af, hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. Når vi sender en konsulent til jer, har vedkommende et bagland i Go’Proces, der kan hjælpe, sparre og sikre at opgaven løses sikkert.

Vi forbereder det skræddersyet forløb i tæt samarbejde med jer. På den måde får vi integreret jeres kontekst, sprog og ambitionsniveau på dagene bedst muligt.

Hvordan følger vi op på forløbet undervejs?

Vi følger tæt op. Vi mailer, taler i telefon og mødes både online og fysisk.

Efterhånden som vi bliver klogere – og det bliver vi undervejs, når vi lærer hinanden at kende –tilretter vi, så I får for det maksimale ud af forløbet.

Hvordan afslutter vi et skræddersyet forløb?

Selve forløbet afsluttes typisk med fremmøde fra øverste ledelse. Her præsenterer og drøfter I tanker, arbejdsprocesser og resultater. Det kan fx være, at der er gode ideer, der skal gives videre, eller at ledelsen ønsker at indgå i dialog om en strategisk satsning.

Ved at inddrage den øverste ledelse i forløbets afslutning, uanset længde, understreges og anerkendes vigtigheden af forløbet, resultaterne og arbejdsindsatsen.

Det siger andre

“Vi tilegnede os viden om nye arbejdsredskaber ift. at udvikle vante processer og fremme trivsel i personalegruppen. Der er blevet ryddet op i gamle processer og indført nye processer, eksempelvis ift. brug af IT.” 

Kontakt os

Vi glæder os til at høre fra dig, og svare på dine spørgsmål.

Artikler

Hent inspiration og læring i vores artikler. Læs bl.a. om hvordan du undgår skyttegravs syndromet og om hvorfor nysgerrige medarbejdere er et aktiv.

Birkholmvej 1
3540 Lynge
Email: info@goproces.dk
Tlf.: +45 87464040
CVR: 41280735