Styrk underviserne
Når skole og underviserstab bliver ramt af reformer og politiske vinde
– så efterspørges det at I ændrer og justerer jeres måde at løse opgaverne på.
– så efterspørges det at I ændrer og justerer jeres måde at løse opgaverne på.
Eller måske har I selv lyst til at forandre jeres måde at tænke læring og undervisning på.
Ud over at ønskerne – og kravene – til undervisningen ændrer sig, ændrer elevernes forventninger og behov sig også. Så både organisatorisk og helt ind i den enkelte undervisers, praksis bliver der kaldt på konkrete forandringer. Og det er svært, hvis man skal opfinde det hele alene.
Hos Go’Proces kender vi alt til tilpasning af undervisning og håndtering af studerende, kursister og elever. Vi tager de mange erfaringer med os på vores ”train the trainer – forløb”.
Vi laver forløb, der er designet til dig og dine kolleger – og uanset jeres fag og uddannelsesinstitution, gør det en stor forskel at arbejde med:
Vi laver forløb på alt fra 2 dage til 2 år.
Et forløb på din skole giver underviserne en endnu større værktøjskasse fyldt med nye metoder til at:
Vi klæder dig på til at gøre dine elever og studerende endnu mere aktive i undervisningen, og gør det lidt nemmere at være underviser.
Forløbet er tilpasset præcis den hverdag, I skal ud at agere i, men vi har særligt gode erfaringer i samarbejdet med produktionsskoler, designskoler, ungdomsuddannelser, efterskole, og folkeskoler.
Fra 2012-2015 har Kolding Kommune og Go’Proces samarbejdet om at efteruddanne ca. 120 lærere og pædagoger i designpædagogik, kreativitet og nytænkning i praksis, og kørt en separat og koncentreret indsats for omkring 60 medarbejdere på Lyshøjskolen.
Tidligere skolechef i Kolding Kommune, Morten Kirk Jensen, har oplevet forandringen på nært hold.
På en stor produktionsskole I Århus har Go’Proces lavet forløb omkring fælles pædagogik og didaktik i 2016-2018. Forløbet blev lavet, så det var muligt at tage eksamen og få papirer på kompetencerne.
Der blev både lavet diplom og akademi eksamener.
Underviser på Artist-linjen på Gøglerskolen i Aarhus, Kjeld Friis, fortæller om sin oplevelse af sit forløb:
Når du skal finde ud af, om din skole skal i gang med et forløb hos Go’Proces, mødes vi i et par timer og taler om det. Vi kommer meget gerne på besøg hos jer. På mødet afklarer vi jeres situation, behov – og om vi bordet rundt mener, at vi er et godt match.
Vi kommer ofte to konsulenter til mødet med jer, fordi det kan give jer et indtryk af hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. Baglandet hos Go’Proces står klar til at hjælpe, sparre og sikre at I får gode resultater.
Hvis I vælger at gå i gang med et skræddersyet forløb, forbereder vi det i et tæt samarbejde.
Vi tager vores egen medicin – så det forløb vi laver hos jer, bruger samme metoder og tilgange som det vi foreslår, I kan gøre sammen med jeres studerende.
Vi følger tæt op. Vi bliver sammen klogere undervejs – og så skal der justeres og tilpasses. Og det gør vi, så snart der er brug for det.
Alt efter forløbets omfang finder vi sammen den/de evalueringer der fungerer. I skal have undersøgt, om I har opnået det, I forestillede jer fra starten – men vi skal også have dokumenteret, hvad I ellers opnåede. Ofte er det mere end I startede med at forestille jer.