Procesledelse og facilitering
Det vigtigste ved en proces er det ønskede mål og deltagerne.
Det vigtigste ved en proces er det ønskede mål og deltagerne.
Proceslederen, proceskonsulenten eller facilitatoren er til stede for at gøre det let for deltagerne at bidrage, samarbejde og skabe resultater. Proceslederen har ansvaret for hele eller dele af processen – lige fra den tidligeste forberedelse til den endelige afslutning.
Proceslederen tør hele tiden holde fokus på det eller de overordnede fælles mål der skal nås, på de store linjer og på den samlede opgave. Det betyder, at proceslederen kan hjælpe med at holde deltagerene på sporet og fastholde fokus og motivation.
Hos Go’Proces er vi optagede af at samspillet undervejs er præget af ordentlighed og god stemning. Det er nemlig ofte det der gør, at deltagerne kan bidrage allerbedst.
Det er en hjælp at bruge en ekstern proceskonsulent eller facilitator, når I:
Hvis I har brug for hjælp til at procesledelse starter samarbejdet med et indledende møde hvor vi drøfter jeres behov – og om vi, bordet rundt, mener at vi er et godt match.
Vi kommer ofte to konsulenter til mødet med jer, fordi det kan give jer et indtryk af, hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. En konsulent fra Go’Proces har et bagland, der kan hjælpe, sparre og sikre at opgaven løses sikkert.
Vi følger tæt op, fordi alting forandres så hurtigt. Planer og prioriteringer ændres, og de fleste processer bliver tilpasset undervejs.
Vi gør alt det, der skal til for at få det maksimale ud af forløbet. Ofte er der opsat mål og delmål – og de skal forfølges – samtidigt med at vi holder øje med, hvad der tjener helheden bedst.