Vores samarbejde er en fornøjelse

”Hvis man vil faciliteres gennem processer, hvor der er fokus på udvikling og forandring – og hvor der er fokus på, hvordan man inddrager mange forskellige aktører i processerne – så er det min klare oplevelse, at man ikke går galt i byen med Go’Proces”

Nicky Nedergaard, Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

VORES SAMARBEJDE ER EN FORNØJELSE

Første gang faglig leder af Diplomuddannelsen i Designledelse på Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, Nicky Nedergaard, stødte på Go’Proces, gjorde de hurtigt et godt indtryk.

”Konsulenten forstod tydeligt, hvad det var, vi gerne ville med vores uddannelse. Desuden var vores kursister rigtig glade for ham, så det var helt naturligt for mig at fortsætte samarbejdet. Og det har jeg ikke fortrudt, det har været en fornøjelse at arbejde sammen med ham.”

UNIK PROFIL DER UNDERSTØTTER VORES SET-UP

Diplomuddannelsen i Designledelse indebærer bl.a. to undervisningsmoduler, der kombinerer designteori og -metoder med procesfacilitering. Det er netop på disse moduler, at Nicky Nedergaard benytter Go’Proces.

”Konsulenten fra Go’Proces har tidligere været med til at udvikle et rammeværktøj, der kombinerer procesfaciliteringselementer med det at arbejde med designprocesser. Derfor har han en ret unik profil til at gå med ind i vores setup,”
– forklarer Nicky Nedergaard.

SÆT TEORIEN I SPIL

”Hvor det er min rolle at gå meget i dybden med de underliggende designteorier – hvad vi forstår ved design og ved designprocesser – så er det konsulentens rolle at sætte teorien i spil – og det er han enormt god til,”
– fortæller Nicky Nedergaard og fortsætter:

”Det er altså ikke hans rolle at stå og holde de store teoretiske oplæg. Han skal aktivere vores kursister, så de på egen krop oplever, hvad det vil sige at blive faciliteret af en dygtig facilitator og kunne spejle sig i det.”

Nicky Nedergaard er yderst tilfreds med den feedback, han oplever fra konsulentens side, når der er fuld gang i kursisternes øvelser. Men han sætter mindst lige så høj pris på en anden side af faciliteringen.

”At være en dygtig procesfacilitator handler jo i høj grad om at kunne skabe nogle gode relationer mellem dem man faciliterer, så man i fællesskab bevæger sig godt og trygt fremad i processen. Det er Go’Proces enormt dygtige til! Og så har konsulenterne humor, som de formår at bruge til at skabe den gode atmosfære. Det skal man ikke underkende som en vigtig kvalitet hos en facilitator.”

DET FÅR DU MED GO’PROCES

”Hvis man vil faciliteres gennem processer, hvor der er fokus på udvikling og forandring – og hvor der er fokus på, hvordan man inddrager mange forskellige aktører i processerne – så er det min klare oplevelse, at man ikke går galt i byen med Go’Proces” siger Nicky Nedergaard.

Faktisk er der især et aspekt af samarbejdet med konsulenten, som Nicky Nedergaard sætter stor pris på:

”Inden vi går i gang med undervisningen er der en længere periode, hvor planlægning fylder meget. Her leverer konsulenten et solidt stykke arbejde i forbindelse med at få klarlagt, hvad der skal ske på de forskellige dage. Han kommer ikke bare og gør det godt på dagen, han forstår også at gøre sin kunde tryg i planlægningsprocessen.”

Det siger andre

“Vi tilegnede os viden om nye arbejdsredskaber, ift. at udvikle vante processer og fremme trivsel i personalegruppen. Der er blevet ryddet op i gamle processer og indført nye processer, eksempelvis ift. brug af IT.” 

Kontakt os

Vi glæder os til at høre fra dig, og svare på de spørgsmål du måtte have.

Artikler

Læs med i vores artikler og hent konklusioner, ideer og vores erfaringer omkring tidsaktuelle arbejdssituationer. Læs bl.a. om hvordan du undgår skyttegravs syndromet og om hvorfor nysgerrige medarbejdere er et aktiv.

Birkholmvej 1
3540 Lynge
Email: info@goproces.dk
Tlf.: +45 87464040
CVR: 41280735