Brugerinddragelse
18293
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18293,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
Print Friendly, PDF & Email

Brugerinddragelse

Et ord der lige nu trender i ledelsessproget og hos politikere.

 

Brugerinddragelse anvendt i praksis er en ny måde at tænke udvikling, ejerskab og bæredygtighed ind i udviklingsprojekter. Omdrejningspunktet er at vi faktisk undersøger hvad slutbrugeren siger til et nyt kommunalt, grønt område, til boligforeningens forslag til tagkonstruktion eller til noget helt tredje

 

Hvis du arbejder med frivillige, borgere eller beboere ved du, at det ikke er nogen nem opgave at inddrage. Folks interesser er svingende og mangfoldige. Din deadline ryger måske også i svinget, fordi dokumentationsopgaven er større end først antaget, og resultatet kunne egentlig ikke bruges. Og det er måske svært at finde ud af, hvad du gør med de idéer, som I ikke skal realisere.

 

Brugerinddragelse handler om at kunne navigere i mange og muligvis modstridende interesser, om at kunne vende interesserne til en styrke mere end en modstand og om at skabe løsninger der både kan fungere i det levede liv og i den administrative jungle

GoProcesGo´ Proces i brugerinddragelsen

Er du usikker på, hvordan du får den bedste proces, kan du med fordel trække på vore stærke eksterne ressourcer, som blandt andet har erfaringer med:

  • Planlægning af processen og de enkelte møder/ dage
  • Håndtering af mange forskellige meninger
  • Idé-generering og produktudvikling
  • Indsamling af materiale og at gøre materialet anvendeligt
  • Implementering af beslutninger
  • Opfølgning på tiltag
  • Inddragelse af politikere

Selve brugerinddragelsen

Selve brugerinddragelsen foregår ofte i større forsamlinger, og vi har stor erfaring med at lede store grupper (det gør vi hele tiden) og ved, hvordan vi får folk til at bidrage aktivt, også i meget forskelligartede grupperinger. Måske er det netop den del af opgaven du mangler hjælp til?

 

Vi laver både kortere og længere forløb på alt fra en eftermiddag og op til et år afhængigt af hvordan vi kan være mest nyttig for din proces. Det kan være alt fra et færdigt setup hvor vi gør det hele for jer – til en fælles udvikling hvor vi løser enkelte elementer – og I selv gør resten.

Ring til Mia

For mere info om ydelser ring til Mia Søiberg
Har du spørgsmål omkring vores ydelser, er du altid velkommen til at kontakte Mia Søiberg på tlf.: 24458770 eller mail  miasoiberg@goproces.dk.
Mia kan rådgive og vejlede dig i hvilken ydelse, der passer til din virksomhed og den situation I står overfor.

Yderligere informationer

Hvad koster det og hvordan kommer vi i gang?
Prisen afhænger af omfanget og opgaven, men en tommelfingerregel er at det koster omkring DKK 25.000 pr procesdag.
Er det længere forløb bliver det billigere.
Prisen kan stige lidt hvis der er brug for mere end én konsulent.
Vi tager gerne inddragelsesopgaver
Men ved du, at du skal arbejde en del med brugerinddragelse i fremtiden, så kan vi også anbefale dig at tage kurset i lige præcis denne type proces. Læs mere her Samskabelse – kursus i brugerinddragelse.

Hvordan kommer man i gang?

Når I vil undersøge, om I har brug for en ekstern konsulent til jeres forløb, arrangerer vi et møde mellem 1-2 konsulenter fra GoProces og de involverede hos jer.

 

Mødet varer et par timer og på mødet afklarer vi jeres situation, behov – og om vi, bordet rundt, mener at vi er et godt match.

Vi vil være interesserede i:

  • Hvor langt er I i inddragelsesprocessen?
  • Hvad er forhistorien og jeres tidligere erfaringer med brugerinddragelse?
  • Taler vi om en reel inddragelse af brugeren eller har I allerede besluttet jer for resultatet?
  • Hvem skal inddrages og hvorfor?
  • Hvilken rolle skal I selv have i processen?
  • Hvordan inddrages jeres politikere?
  • Hvordan måler og følger vi op på arbejdet under og efter processen?

Vi kommer gerne 2 til mødet med jer fordi det kan give jer et indtryk af hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. Sender vi en konsulent til jer, har vedkommende et bagland i Go´Proces, der kan hjælpe, sparre og sikre at opgaven løses sikkert.

 

Hvis I vælger at gå i gang med et brugerinddragelsesforløb, forbereder vi det i et tæt samarbejde.

 

Få mere at vide kontakte Mia Søiberg på tlf.: 24458770 eller mail  miasoiberg@goproces.dk.

Vi arbejder med læring, udvikling, forandringer og adfærdsændringer. Og vi tager altid konkret udgangspunkt i den virkelighed, der omgiver os, vores samarbejdspartnere og vores kursister.