Brugerinddragelse
Et ord der lige nu trender i ledelsessproget og hos politikere.
Et ord der lige nu trender i ledelsessproget og hos politikere.
Brugerinddragelse anvendt i praksis er en ny måde at tænke udvikling, ejerskab og bæredygtighed ind i udviklingsprojekter. Omdrejningspunktet er at vi faktisk undersøger hvad slutbrugeren siger til et nyt kommunalt, grønt område, til boligforeningens forslag til tagkonstruktion eller til noget helt tredje.
Hvis du arbejder med frivillige, borgere eller beboere ved du, at det ikke er nogen nem opgave at inddrage. Folks interesser er svingende og mangfoldige. Din deadline ryger måske også i svinget, fordi dokumentationsopgaven er større end først antaget, og resultatet kunne egentlig ikke bruges. Og det er måske svært at finde ud af, hvad du gør med de idéer, som I ikke skal realisere.
Brugerinddragelse handler om at kunne navigere i mange og muligvis modstridende interesser, om at kunne vende interesserne til en styrke mere end en modstand og om at skabe løsninger der både kan fungere i det levede liv og i den administrative jungle.
Er du usikker på, hvordan du får den bedste proces, kan du med fordel trække på vore stærke eksterne ressourcer, som blandt andet har erfaringer med:
Selve brugerinddragelsen foregår ofte i større forsamlinger, og vi har stor erfaring med at lede store grupper (det gør vi hele tiden) og ved, hvordan vi får folk til at bidrage aktivt, også i meget forskelligartede grupperinger.
Måske er det netop den del af opgaven, du mangler hjælp til?
Når I vil undersøge, om I har brug for en ekstern konsulent til jeres forløb, arrangerer vi et møde mellem 1-2 konsulenter fra Go’Proces og de involverede hos jer. Mødet varer et par timer og på mødet afklarer vi jeres situation, behov – og om vi bordet rundt mener, at vi er et godt match.
Vi kommer gerne 2 til mødet med jer fordi det kan give jer et indtryk af hvem der kunne løse opgaven – og fordi vi altid laver back-up. Sender vi en konsulent til jer, har vedkommende et bagland i Go’Proces, der kan hjælpe, sparre og sikre at opgaven løses sikkert.
Hvis I vælger at gå i gang med et brugerinddragelsesforløb, forbereder vi det i et tæt samarbejde.